معرفی لوازم دندانپزشکی

معرفی فورسپس های دندانپزشکی و کاربرد آنها

معرفی فورسپس های دندانپزشکی و کاربرد آنها

فورسپس ها زمانی به کمک دندانپزشکان می آیند که میخواند دندان شما را بکشند.دندانپزشکان به وسیله ای نیاز دارند که با توجه به عمیق بودن ناحیه ای که دندان در آن قرار گرفته ، دندانتان قرار دارد و می خواهد بکشد ناچار است از وسیله استفاده کند که دارای دسته بلند و جای انگشتی برای فیکس کردن انگشتان و دستتان باشد. تمام این ویژگی را فورسپس دندان پزشکی را دارد.

همچنین با توجه به اینکه هر کدام از دندانهای یکجا هستند و زوایای متفاوتی نسبت به هم دارند فورسپس های دندانپزشکی در انواع مختلفی در دسترس هستند.

دندانپزشک با استفاده از فورسپس مناسب دندان را میگیرد سپس کاملا سنجیده تا جای ممکن آن را عقب و جلم تکان میدهد تا دندان از جای خود خارج شود.

حفره ی دندان به تدریج بزرگ می شود. با این روند، دامنه ی حرکات دست دندانپزشک به اطراف افزایش می یابد.

معرفی فورسپس دندانپزشکی 

فورسپس دندانپزشکی در انگلیسی به معنی Forceps یا انبر ابزار دستی است که برای گرفتن و نگه داشتن اشیاء بکار می‌رود. فورسپس با توجه به رده های سنی و میزان زوایای دندان در گروهای سنی به دو دسته تقسیم می شود:

۱. فورسپس دندانپزشکی بزرگسال

۲. فورسپس دندانپزشکی اطفال

دندانپزشک با استفاده از فورسپس دندان را می گیرد و سپس کاملا سنجیده تا جای ممکن آن را عقب و جلو تکان می دهد. از آنجا که استخوان اطراف دندان قابل فشرده شدن می باشد. حفره ی دندان به تدریج بزرگ می شود. با این روند، دامنه ی حرکات دست دندانپزشک به اطراف افزایش می یابد.

علاوه بر تکان دادن دندان، دندانپزشک دندان را به عقب و جلو خواهد چرخاند. این عمل چرخشی به کندن دندان کمک خواهد کرد.

در اصل دندانپزشک با استفاده از این ابزار نیرویی دقیقا روی ریشه وارد می کند. و در نهایت دندان به حدی لق می شود که دندانپزشک قادر خواهد بود آن را بیرون بکشد.

فورسپس بزرگسال

فورسپس اطفال

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *